Sesión 6. Mayo 13
ACTIVIDADES
“Participating in a Round Table”
1. What kind of text is it? __________________
a) Contestar en el cuaderno las 4 preguntas sobre la
información del texto Teen Friendship
usando cuatro diferentes expresiones sobre opinión. Por ejemplo:
1.
What do friendships help young people feels? I
consider_________
a)
Anotar 4 datos
importantes para ti en inglés sobre Teen Friendship para
poder improvisar una opinión con base a un hecho.
FACTS TEEN FRIENDSHIP
|
Envíame tus evidencias con nombre y grupo cada una, ya sabes también título, el jueves 14 antes de las 2 pm.
Expresar opinión: ¿Qué frases
usar para no repetir I think…?
·
In my
opinion…
“In my opinion it’s very
important to know languages to get a good job” / En mi opinión…
·
I
believe… /I consider…
“I
believe/consider that it’s very important… ”
/ Yo creo/considero que…
·
I reckon…
“I
reckon that it’s very important…” / Yo creo que…
·
It seems to me that…
“It seems to me that it’s very
important…” / Me parece que…
·
To
my mind…
“To my mind it’s very important …” /En mi opinión…
·
To my way of thinking…
“To my way of
thinking it’s very important …” / Según
mi criterio…
·
Frankly
speaking…
“Frankly speaking it’s very
important...” / Francamente…
·
As I
see it…
“As I see it it’s very
important…” / Tal como yo lo
veo…
·
It is my
view…
“It’s
my view that it’s very important…” / Bajo mi
punto de vista…
·
To
me…
“To me it’s
very important…” / Para mi…
·
As far as I can tell…
“As far as I can tell it’s very important
…” / Por lo que puedo contar…
·
I assume…
“I assume that it’s very important …”
/ Supongo que…
·
I
would say…
“I would say that it’s very important …”
/ Yo diría que…
·
In my point of view…
“In my point of view it’s very important
…” / Bajo mi punto de vista…
No hay comentarios.:
Publicar un comentario